Samen staan we voor kostenbesparing, risicobeperking en een betere nachtrust voor onze klanten

De gezamenlijke missie van Snow Software en ITAM solutions is ervoor zorgen dat organisaties niet meer te veel betalen voor de software die ze gebruiken. Waar Snow de SAM-technologie levert, zorgt ITAM solutions voor de implementatie. Beide teams vullen elkaar aan, elk met hun eigen expertise. Aan het woord is Angus Cameron, Regional Business Manager bij Snow.

Hoe lang werken Snow Software en ITAM solutions al samen?

Ik ken Simone van Sambeek, de Managing Director van ITAM, al langer. Sinds vier jaar werken we ook echt samen. Beide teams hebben een pragmatische aanpak en zijn recht door zee. We schrikken er niet voor terug de discussie aan te gaan. Met elkaar, maar ook met onze klanten. Soms zeggen we wat de klant eigenlijk niet wil horen, ook al kan dat betekenen dat we een order mislopen. Zowel ITAM als Snow wil niet koste wat kost verkopen; we willen voor 100 procent geloven in wat we leveren. Samen staan we voor kostenbesparing, risicobeperking en een betere nachtrust voor onze klanten.

Hoe verloopt de samenwerking?

Heel natuurlijk eigenlijk. Onze teams hebben dezelfde spirit en vertrouwen elkaar. Dat zie je ook terug in de resultaten. Als twee relatief kleine bedrijven hebben we de laatste jaren samen een aantal grote namen opgetekend. Beide organisaties maken momenteel een enorme groei door. Om ervoor te zorgen dat we het snelle schakelen en de korte lijntjes niet verliezen, blijven we open naar elkaar. Regelmatig hebben we overleg en bepalen hoe we een optimaal resultaat kunnen neerzetten. Ons gezamenlijk doel blijft altijd het succes van onze klant.

Wat is volgens jullie de kracht van ITAM?

ITAM heeft de vechtlust om iets voor elkaar te krijgen, ze blijven hun best doen om het verschil te maken. Ze moeten zich tijdens een audit als relatief klein bedrijf vaak bewijzen tussen de grote jongens. ITAM is flexibel en staat open voor koerswijzigingen als blijkt dat iets niet helemaal loopt zoals gedacht. Verder viel het me tijdens een gezamenlijke meeting vijf jaar geleden al op dat Simone écht luistert naar de klant. Waar anderen vooral zelf aan het woord waren, maakte Simone aantekeningen in een notitieboekje. Ze is oprecht geïnteresseerd en wil altijd het verschil blijven maken.

Waar vult de managed service van ITAM de Snow Technology aan?

Ik zie Snow als de taxi die een ITAM chauffeur en een navigatiesysteem nodig heeft om goed te kunnen rijden. Als je een software-investering doet, wil je per slot van rekening wel dat die zich uitbetaalt. Aan technologie alleen heb je niet genoeg. Bedrijven kunnen er natuurlijk voor kiezen de implementatie zelf te verzorgen, maar meestal zijn zij beter én goedkoper af als ze bij ITAM solutions de managed services afnemen. De klant kan zich dan weer volledig focussen op zijn eigen business.

Wat is tot nu toe het hoogtepunt in de samenwerking?

Iemand gaf me ooit de wijze les om champagne nooit langer dan twee weken in je koelkast te bewaren. Er is altijd wel een goede reden om een glaasje te drinken. Met ITAM voelt dat ook zo. Onze teams blijven groeien, we halen mooie klanten binnen, we sluiten meerjarige contracten af… Hoogtepunten genoeg dus!

Hoe zie je de samenwerking met ITAM solutions over twee jaar?

Als nog persoonlijker en stabieler. Doordat onze teams groeien en iedereen zijn eigen plek en verantwoordelijkheid krijgt, zal er voor mij meer tijd vrijkomen voor persoonlijk contact met onze klanten en tussen Snow en ITAM onderling. Onze bedrijven zullen nog gestructureerder en stabieler zijn dan nu. En hoe groot we ook groeien, de ‘down to earth’ cultuur zullen we altijd behouden.

Klik hier voor de PDF-versie >>

Stel vrijblijvend een vraag!