ITAM solutions heeft onlangs de kwaliteit van haar dienstverlening getoetst door het houden van een klanttevredenheidsonderzoek. Hiervoor werd Net Promotor Score (NPS) gebruikt, een managementtool die wordt ingezet om de klantloyaliteit te meten. De beoordelingen van alle respondenten samen leveren ITAM solutions een gemiddelde NPS op van 78.5, wat betekent dat een grote meerderheid van de klanten het bedrijf zou aanbevelen bij een collega of relatie. 

ITAM solutions is onder andere getoetst op tastbaarheid, betrouwbaarheid, responsiviteit, zekerheid en empathie. Stellingen die beoordeeld konden worden, waren bijvoorbeeld: ‘ITAM solutions is transparant in haar kennis en kunde, of: ‘Medewerkers zijn altijd bereid mij te helpen’. Klanten konden deze waarderen met een cijfer tussen nul en tien. De uiteindelijke Net Promotor Score werd berekend door de ‘promotors’ (klanten die acht tot en met tien gaven) te verminderen met de ‘detractors’ (mensen die met nul tot en met zes beoordeelden). Een NPS kan variëren van -100 tot 100. Een score van 30 of meer geeft aan dat klanten zeer enthousiast zijn over een organisatie.

“We zijn dan ook ontzettend trots op onze score van 78.5. Een fantastisch resultaat,” aldus Khalid Hafid, Director Customer Success bij ITAM solutions. “Afgaande op het dagelijkse contact met onze klanten, hebben we zelf ook deelgenomen aan het onderzoek, waarbij we konden invullen wat we aan scores verwachtten. Dat de uiteindelijke uitslag nog hoger ligt dan we vermoedden, sterkt ons alleen maar in het idee dat ons team op de goede weg is en dat klanten de samenwerking met ons als positief ervaren.

Dit alles wil natuurlijk niet zeggen dat we nu achterover kunnen gaan hangen. De klantervaring meten en daarna zorgen voor verdere verbetering van je NPS, is hard werken. We blijven dan ook met het gehele bedrijf innoveren en zullen er alles aan doen om in een volgend onderzoek nog hoger te scoren.”

Over ITAM solutions
ITAM solutions is een databedrijf dat haar klanten wil laten groeien op het gebied van ITAM en dat proactief advies uitbrengt aan verschillende afdelingen binnen een bedrijf. Denk hierbij aan ICT, finance, inkoop, security, HR en Legal. Op deze manier brengt ITAM solutions mensen, processen en technologie samen. ITAM solutions is onafhankelijk van softwareaanbieders, waardoor het bedrijf in staat is om haar klanten een volledig objectief advies te geven.

 

Niet voor publicatie. Wilt u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met:

Margo Sinteur

E:  margo.sinteur@itamsolutions.nl­­­­

T:  +31 (0)40 2 369 05 40

I:   www.itamsolutions.nl

Stel vrijblijvend een vraag!